“Klanttevredenheid verhogen en kosten verlagen door online dienstverlening”

De Woonmensen: “Klanttevredenheid verhogen en kosten verlagen door online dienstverlening”

De Woonmensen pakt het professionaliseren van haar organisatie grondig aan: zij kiest voor de volledige Umbrella-suite waarmee zowel de in- als externe dienstverlening wordt geoptimaliseerd. Niet alleen wil de Woonmensen haar diensten online gaan aanbieden, ook wil zij één geïntegreerde omgeving voor al haar gebruikers. De implementatie van een interactieve website, huurdersportaal, kennisbank en KCC heeft als doel een verlaging in de kosten en een verhoging van de klanttevredenheid. Vanaf maart 2016 werken Umbrella en De Woonmensen onder begeleiding van HC&H samen aan de implementatie van de software en inrichting van de processen.   

Huurders bedienen                                                                                                                       

De Woonmensen is een woningcorporatie in Apeldoorn met ruim 5.200 huurwoningen. De Woonmensen biedt woonkwaliteit in diverse buurten door samen en op maat goede, betaalbare koop- en huurwoningen te leveren. De woningcorporatie wil haar wijze van dienstverlening gaan verbeteren door huurders te bedienen via een online klantportaal en daar online diensten aan te bieden.

Omnichannel dienstverlening

Alle diensten worden middels een selfservice systeem beschikbaar gesteld aan zowel huurder als klantcontactmedewerker. Dit houdt in dat als huurders van de Woonmensen contact zoeken met een medewerker, zij beiden hetzelfde scherm zullen zien. Alle informatie die via de kennisbank beschikbaar is wordt namelijk gepersonaliseerd getoond aan beide doelgroepen. Dit geldt ook voor de mogelijkheden in de dienstverlening, zoals het opzeggen van de huur of het inplannen van een monteur. Er is dus één omgeving waarin diensten beschikbaar zijn voor alle gebruikers.

Te bereiken doelen

Met de in gebruik name van Umbrella wil De Woonmensen het volgende bereiken: efficiënter werken, uniforme en transparante afhandeling, kosten verlagen, en meer tevreden klanten door het bieden van gebruikersgemak, 24/7 zelfredzaamheid en meer aandacht voor complexe vraagstukken. Samen met Umbrella gaat de Woonmensen haar digitale dienstverlening, kennisbank, klantportaal en ook het KCC integreren in één omgeving.

Over de Woonmensen

De Woonmensen is een woningcorporatie in Apeldoorn met ruim 5.200 huurwoningen. De Woonmensen biedt zowel huur- als koopwoningen. Hierbij richt De Woonmensen zich op het bieden van woonkwaliteit in diverse buurten door samen en op maat goede, woningen te leveren.

Over Umbrella

Wij helpen woningcorporaties met het leveren van digitale, omnichannel dienstverlening aan hun klanten. Hiervoor ontwikkelen we software en helpen we corporaties met de implementatie hiervan.