Umbrella Gebruikersdag 20 oktober 2015

Op dinsdag 20 oktober organiseerden we de eerste Umbrella gebruikersdag. Doel van deze dag was om al onze klanten die met Umbrella werken bij elkaar te zien en om van elkaar te kunnen leren en ideeën uit te wisselen. Op een prachtige authentieke locatie bij de Vinkeveense plassen mochten we ruim 30 medewerkers van 9 verschillende woningcorporaties die Umbrella gebruiken als KCC oplossing ontvangen.


Nadat we van een heerlijke lunch hadden genoten trapte dagvoorzitter en collega Hermen Joostens de dag af met een korte terugblik waar we vandaan komen met z’n allen. De afgelopen drie jaar zijn we ontzettend hard gegroeid en niet alleen qua doorontwikkeling van het product. Wij hebben de afgelopen maanden namelijk 7 nieuwe collega’s mogen verwelkomen. Dat was ook hard nodig om alle gebruikerswensen te verwerken, maar we zijn goed op stoom! Vervolgens presenteerde Martijn Weesjes de roadmap: wat hebben we het afgelopen jaar allemaal gedaan, wat staat er nog op de planning en hoe vaak gaan we nieuwe releases uitrollen.

Customer Journey, een term die steeds vaker voorbij komt en die ook belangrijk is voor woningcorporaties. Een Customer Journey is een weergaven van wat een huurder doet, beleeft en ervaart tijdens het orienteren, klant worden en gebruiken van een product of dienst. In dit geval dus het proces van het huren van een woning. Alle gebeurtenissen die een klant meemaakt worden in kaart gebracht. Gaby Remmers en Welmoed Eppinga vertelden over het customer journey traject dat zij bij woningbouwcorporatie Actium hebben uitgevoerd.

Belangrijk onderdeel van de gebruikersdag was het stemmen op de gebruikerswensen. We nodigden onze gebruikers uit om live te stemmen op hun belangrijkste wensen. Deze gaan mee in de sprints en worden tijdens de volgende release uitgerold.

Tot slot vertelde Auke Schotanus over digitale dienstverlening en presenteerde hij het boek: Succesrecepten voor Digitale Dienstverlening. In dit boek nemen Auke Schotanus, onafhankelijk adviseur en Martijn Weesjes, productmanager Umbrella, je mee langs alle stappen van het proces van digitaliseren van dienstverlening met een stevige, maar niet onrealistische ambitie: Meer doen met minder.

Wij hebben genoten en vonden het super dat (bijna) al onze gebruikers er waren!