Tweede Utrechtse corporatie gaat samenwerking aan met Umbrella

De zoektocht van Mitros naar vervanging voor de huidige klantapplicaties is geslaagd: op 15 juli zetten Mitros en Umbrella de eerste stappen voor een langdurig partnership rond digitale dienstverlening. Na Portaal heeft ook Mitros uit Utrecht voor Umbrella gekozen.

De corporatie

Mitros is een bijzondere partij in de stad Utrecht. Eén op de vijf mensen in Utrecht en Nieuwegein woont in een woning van Mitros. Mitros is met ruim 28.000 woningen de grootste woningcorporatie in de steden Utrecht en Nieuwegein. Mitros is één van de circa 400 corporaties in Nederland en hoort bij de twintig grootste.

Selectietraject

Eind 2015 start Mitros een selectietraject om software te vinden die de huidige klantapplicaties vervangen. Mitros gaat op zoek naar een innovatieve oplossing waarmee de verschillende klantcontactkanalen vanuit één platform bediend kan worden. Mitros heeft een sterke ambitie in het optimaliseren van de dienstverlening, waarbij de focus ligt op online dienstverlening. Na het selectietraject en een proof-of-concept periode heeft Mitros voor de volledige Umbrella-suite gekozen.

Projectplan

De samenwerking is in de zomer van 2016 gestart en de eerste onderdelen worden eind 2016 in gebruik genomen. Het project bestaat uit de levering en inrichting van nieuwe websites, kennisbank, KCC-applicatie, klantportaal en social intranet. Umbrella zal op basis van de VERA-standaarden via de Corporatie Servicebus (CSB) van InfoSupport met het applicatielandschap van Mitros worden geïntegreerd.