Tweede bijeenkomst: keuzes maken

Afgelopen donderdag, 17 juli, was alweer de tweede gezamenlijke bijeenkomst om de doorontwikkeling van het huurdersportaal te bespreken. Nog net voordat de vakantieperiode aanbreekt, kwamen alle woningcorporaties bijeen. De bijeenkomst duurde de hele dag en stond voornamelijk in het teken van keuzes maken.

Keuzes maken en prioriteiten stellen

Naar aanleiding van de vorige bijeenkomst was een grote wensenlijst ontstaan. Dit omvatte van alles: van knopjes verplaatsen tot wensen met een grote impact op de processen binnen de corporaties. En van algemene informatie die we willen tonen aan de huurders tot diepgaande selfservice scenario’s. Niet alles kan in de eerste fase worden gerealiseerd. We werken volgens Scrum, dus we moeten immers keuzes maken.

Maar wat moet in de eerste fase, wat willen we later en wat kan eerst van de wensenlijst af? Je begrijpt natuurlijk dat dit, met zes woningcorporaties om tafel, niet zonder discussies gaat (met goed onderbouwde argumenten). En dat was nou net het doel van vandaag. Constructief met elkaar in gesprek en samen komen tot de indeling van Fase 1.

Foto 29

Wensenlijst verwerken in klikmodel

Na een dag hard werken met de enthousiaste deelnemers, is het (bijna) gelukt om ons doel te bereiken. In de komende weken visualiseren we de wensenlijst, door de verschillende wensen te verwerken in het klikmodel. Dan hebben we (al)weer een belangrijke mijlpaal in ons proces behaald.

Wensenlijst verwerken in sprints

Ons ontwikkelteam heeft deze zomer weer genoeg te doen 😉 De volgende bijeenkomst vindt op 1 september plaats. Dit betekent dat we dan alweer 3 ‘sprints’ verder zijn (In de blog van projectleider Eli lees je hoe dat werkt). De basis staat er dan al, we kunnen dan het huurdersportaal verder verfijnen.

Overigens hoeven de deelnemers niet te wachten met feedback doorgeven tot de bijeenkomst! Op onze online samenwerkomgeving (Embrace) wordt al kennis gedeeld en met elkaar gediscussieerd.

Joop Auke En Minoek Huurdersportaal Umbrella

Foto 31