Inzicht in processen door zaakgericht werken bij Woningstichting Barneveld

Samen met Woningstichting Barneveld gaat Umbrella de volgende stap zetten in digitale dienstverlening: zaakgericht werken. Wanneer er op dit moment een reparatie wordt ingediend, is het voor zowel huurders als medewerkers van corporaties niet inzichtelijk welke status de aanvraag heeft. Dat gaat volledig veranderen met zaakgericht werken!

Proces gedefinieerd als zaak

Elk selfservice-scenario krijgt in elke stap van het proces een label die zichtbaar is voor klanten van én voor woningcorporaties zelf. Doordat een proces wordt gedefinieerd als zaak, is het mogelijk voor huurders om hun aanvraag of verzoek stap voor stap te volgen. Hierdoor hebben zowel huurders als medewerkers meer inzicht in het proces.

Samenwerking met Woningstichting Barneveld

Eind augustus wordt de samenwerking tussen Woningstichting Barneveld en Umbrella bezegeld met een handtekening. We gaan samen aan de slag met digitale dienstverlening, waarbij de focus ligt op het huurdersportaal en KCC. Umbrella wordt gekoppeld aan het primair systeem van NCCW en het planningspakket van PCA.

Woningstichting Barneveld

Woningstichting Barneveld is een lokaal actieve woningcorporatie met ruim 4.000 voornamelijk huurwoningen in bezit. In totaal wordt er aan ongeveer 10.000 mensen huisvesting geboden. 50 medewerkers helpen om deze opgave te realiseren. Woningstichting Barneveld is echter niet alleen ontwikkelaar, beheerder en aanbieder van woningen; zij zijn ook samenwerkingspartner op het gebied van wonen, zorg en welzijn.